SEDDK: İyi sürücünün trafik sigortası yüzde 50 indirimli olacak
Trafiğe kayıtlı tüm araçlar için zarurî bir poliçe tipi olan trafik sigortasında yapısal sıkıntıların tahlili için SEDDK, ilgili paydaşlarla birlikte hazırladığı iş planını kamuoyu ile paylaştı.
Düzenlenen toplantıda konuşan SEDDK Lideri Mehmet Akif Eroğlu, yaptırılması zarurî olan trafik sigortasında en başta kamu faydasının gözetildiğini ve kesimin tüm paydaşlarının kazanacağı bir yol haritası için çalıştıklarının altını çizdi.
Trafik sigortası yol haritasının kısa, orta ve uzun vadeli yapısal meselelerin tahlilleri içerdiğini belirten Eroğlu, “Bugün açıkladığımız yol haritası tüm ezberleri değiştiren bir çalışma oldu. Trafik branşı; sigorta şirketi, eksper, acente, tahkim üzere başlıkları içinde barındıran geniş bir alan ve bu yol haritası ağır emeklerin sonucu ortaya çıktı. Branş bazlı problemlere baktığımızda en değerli hasar şoför kaynaklı yanlışlardan oluşuyor. Türkiye’nin otoyol altyapısı, yapılan yatırımlarla bugün gelişmiş ülkeler düzeyine gelmiş durumda. Kaza frekansına baktığımızda altyapıların tesiriyle son 5 yıllık dönemde önemli azalmalar olduğunu görüyoruz. Şoför kaynaklı kusurları ise azaltmak zorundayız ve bu şuurla devletimizin tüm kurumlarıyla yakın biçimde çalışıyoruz” dedi.
Trafik sigortasının sürdürülebilir bir branş haline gelmesinde 3 kritik başlık olduğunu ve bu başlıkların en önemlisinin maliyet yönetimi olduğunun altını çizen Eroğlu, “Yol haritasında bu başlığın yanı sıra şoför davranışlarının idaresi ve tarife idaresi büyük değer arz ediyor. Bir yol ayrımındayız, yapısal sıkıntıları çözmek zorundayız. Sonuncu maksat hür tarifeye geçmek. Araştırmalar gösteriyor ki özgür tarifede iyi-kötü şoför farkındalığı önemli halde artıyor. Bu maksada ulaşmak ismine kısa vadede mevcut 7 adımlı basamak sisteminden dinamik basamak idaresi sistemine geçiyoruz” diye konuştu.
“Çok yeterli ve çok berbat şoför basamakları oluşturuldu”
“Çok radikal bir uygulamaya adım atıyoruz” diyen Eroğlu sözlerini şöyle sürdürdü:
“Mevcut basamak sistem kâfi değil. Çok riskli şoförler ve çok uygun şoförler ismi altında yeni basamaklar ekliyoruz. 7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanları ödüllendirmek ismine çok düzgün şoför diyerek 8’inci basamak yapısını alıyoruz. Birebir formda çok riskli basamak olarak isimlendirdiğimiz ve kamuoyunda “trafik canavarı” olarak bilinen şoförler içinde 0’ıncı basamağı oluşturduk. Poliçe yenilemede 8’inci basamaktaki sürücüler için yüzde 50 oranında prim indirimi, 0’ıncı basamaktaki şoförlerin primlerine ise yüzde 200 sürprim uygulanacak. Bu biçimde güzel şoförün daha düşük, riskli şoförün daha yüksek primle sigortalandığı dinamik bir yapı tesis etmiş oluyoruz. Bu uygulama çok riskli şoförleri sistemde ayrıştırarak önemli bir farkındalık oluşturacaktır. Çok riskli kümesine toplam hasar belge adedinin yüzde 0,67’lik kısmı ile yaklaşık 10 bin şoför giriyor. İlgili kurumlara; bu bireylere psiko-teknik kıymetlendirme, mecburî eğitime tabi tutulma ve şoför evrakına süreksiz müddet ile el konulması üzere uygulamaların yapılmasını önereceğiz” dedi.
Yeni periyotta kişi temelli sigortanın hayata geçirileceğinin altını çizen Eroğlu burada yapılacak yeniliklere ait olarak isteğe bağlı olarak şoför bilgilerinin poliçeye dahil edileceğini söyledi. “İyi sürücüler daha iyi fiyata kavuşabilecek” diyen Eroğlu, hasar adetlerinin azalacağını, ticari araç sahiplerine hasarsız filo idaresi ve trafik sigortası sicil evrakının verileceğini belirtti. Eroğlu ayrıyeten, riskli sigortalar havuzunda tamamlama koşulunun ticariler için kalacağını ve en fazla yüzde 5 indirim verileceğini açıkladı.