Teknoloji

Önden Çekişli ile Arkadan İtişli Arasındaki Farklar Neler?

Yeni bir otomobil satın alırken dikkat edilmesi gereken pek çok nokta var. Bu noktalardan biri de otomobilin tahrik sisteminin nerede olduğu. Arabalar genelde ya önden çekişli ya da geriden itişlidir. Bunlar dışında hem ön hem de gerinin birlikte itki gücüne sahip olduğu 4×4 araçlar da bulunuyor.

Bugünkü mevzumuz ise önden itişli otomobillerle geriden çekişli otomobiller ortasında nasıl farklar olduğu. Bu iki sistemin avantajları ve dezavantajları neler? Tamir masrafından yakıt tüketimine kadar pek çok alanda değerli tesirleri bulunan bu iki transfer arasındaki farklara gelin yakından bakalım.

Önden çekişli otomobiller nasıl çalışıyor?

Günümüzde özellikle fiyat-performans olarak çıkan otomobillerin çok büyük bir kısmında gördüğümüz önden çekiş, pek çok avantajının yanında birtakım dezavantajlar da sunuyor. Önden çekişli otomobillerde motor tarafından üretilen güç, şanzıman üzerinden diferansiyele aktarılıyor. Diferansiyelden gelen güç de akslara aktarılarak tekerleklerin hareketi sağlanıyor. Yani motorun gücü çabucak yanlarında olan ön tekerleklere çok süratli ve kompakt bir formda aktarılmış oluyor.

Önden çekişli araçlarda istikrar noktası da önde yer alıyor.

Önden çekişli araçlarda çabucak hemen tüm değerli kesimler ön kısımda yer alıyor. Bu biçim araçlarda motor arttan itişli motorların tersine yatay yerleştirilirken öbür değerli kesimler da ön kısımda toplandığı için aracın tartısı öne toplanıyor. Bu durum sürüş tecrübesine tesir eden değerli bir konu.

Önden çekişli araçların avantajları neler?

  • Gücü art tekerleklere iletmek zorunda kalmayan önden çekişli otomobiller, ciddi bir tasarım ve gereç gelirinden kurtulur. Bu da önden çekişli araçların daha ucuz olmasını sağlar. 
  • Her ne kadar güç önde toplanmış olsa da daha az modül bulundurması sayesinde genel tartı olarak daha hafiftir. Bu da aracın yakıt tasarrufu konusunda çok daha verimli olmasını imkan tanır. 
  • Özellikle karlı ve yağmurlu havalarda arttan itişli otomobillere nazaran daha başarılılar. Aracın hakimiyet kısmıyla yük istikrarı tıpkı yerde olduğu için gücün aktarıldığı tekerlekler yere çok daha sağlam bir halde basarlar ve bu da aracın karlı yerlerde yolu tutmasını sağlar.

Önden çekişli araçların dezavantajları neler?

  • Karlı ve yağışlı tabanda sağladıkları başarıyı kuru tabanda yakalayamazlar. Bilhassa yüksek süratlerde kayma, savrulma üzere tehlikeler yaşanabilir. Bu sebeple yüksek sürate ulaşan araçlar çoklukla arttan itişli olarak üretilirler.
  • İlk kalkış sırasında yük birden art tarafa bineceği için aracın yolu tutması, yani manevra yapması zorlanabilir. Bu da aracın tekerinin patinaj yapmasına ve istediği yere dönerken zorlanmasına neden olabilir.
  • Önden çekişli otomobillerin daha az modülü bulunması nedeniyle daha ucuz olduğunu söyledik. Daha az kesime sahip olmalarına karşın kesimlerin hepsi bir bütün halinde bulunduğu için küçük darbeler bile büyük meseleler oluşturabilir. Yani otomobilin bir modülüne ziyan verirken ona bağlı olan kesimin da ziyan görme ihtimali çok daha yüksektir. 
  • Önden çekişli otomobillerin tekerleklere giden aks sisteminin bir tarafı, motorun ve şanzımanın pozisyonundan ötürü daha kısa olur. Bu da bilhassa kısa olan yere gerçek hareket yaparken direksiyon his kaybı yaşanmasına neden olabilir.
  • Önden itişli otomobillerde hem güç transferi, hem frenleme hem de taraf verme sistemi ön tekerleklerde olduğu için bu tekerlekler ziyadesiyle zorlanabilir. Arttan itişli otomobillerde bu durum çok daha istikrarlı bir biçimde 4 tekerleğe aktarılır.

Arkadan itişli otomobiller nasıl çalışıyor?

Arkadan itişli otomobillerin en değerli özelliği önden çekişliğe nazaran çok daha istikrarlı olması. Dikey bir halde yerleştirilen motordan gelen gücü, ön tekerlekler yerine art tekerleğe aktaran arttan itişli otomobiller, bunu şaft sayesinde yapıyorlar. Şaft, şanzımandan aldığı gücü aracın ardına götürmekten sorumlu bir modül. Şaft tarafından iletilen güç diferansiyele ve akslara aktarılarak art tekerleklerin dönmesi sağlanıyor.

Arkadan itişli otomobillerde istikrar noktası daha eşit dağıtılıyor.

Önden çekişli otomobillerin aksine çok daha istikrarlı bir dizayna sahip olan arttan itişli otomobiller, bu istikrar yapısı sayesinde pek çok hususta önden çekişli otomobillere karşı avantaj sağlıyor. Önden itişli otomobillerin bilakis öndeki motor ve şanzımanın yükünü gerideki şaft, diferansiyel ve akslarla dengeleyen geriden itişli otomobiller, bu yapıları sayesinde genelde yüksek suratlara çıkabilen araçlarda kullanılıyor. 

Arkadan itişli otomobillerin avantajları neler?

  • Arkadan itişli otomobillerde sistem bir bütün halinde önde bulunmadığı için parça değişimi çok daha kolay. Bir kesimin arızalanması öbür kesimlere kolay kolay ziyan vermez, zira önden çekişli bir araç üzere kompakt bir yapıda değildir. Yani bir arıza olduğunda yalnızca o arıza tamir edilerek sorun çözülebilir. Önden çekişli araçlarda ise diferansiyeldeki bir sorun şanzımana da ziyan verebilir.
  • Önden çekişli araçların tersine denge noktası her yere eşit dağılmıştır. Bu da problemli yollar, ufak kazalar üzere şeylerden oluşacak darbelerin emilimini kolaylaştırır. 
  • Yüksek süratlerde viraja girmek çok daha kolaydır. Otomobil arttan güç aktardığı için siz viraja girdiğinizde gaza bastıkça yola daha fazla tutunarak itimat verir.
  • Arka tekerlekler itişten sorumlu olduğu için ön tekerleklere daha az iş düşer. Bu sayede de ön tekerleklere dönüş anlarında daha fazla esneklik sağlanmış olur.
  • Arkadan itişli otomobillerin yük istikrarı eşit olduğu için daha yüksek suratlara rastgele bir savrulma olmadan çıkabilir. 

Arkadan itişli otomobillerin dezavantajları neler?

  • Arkadan itişli otomobillerde daha fazla kesim bulunduğu için genelde üst segment arabalarda tercih ediliyor. Bu da geriden itişli otomobillerin genelde daha yüksek fiyatlara satıldığı manasına geliyor.
  • Genelde daha ağır olan arttan itişli otomobiller önden itişli araçlara nazaran daha fazla yakıt harcar.
  • Arkadan itişli otomobiller, önden çekişli araçların bilakis gücü şaft aracılığıyla aktardığı için ilk hızlanma konusunda biraz yavaş kalabilirler.
  • Ağırlık istikrarı eşit dağıtıldığı için bilhassa yağmurlu ve karlı havalarda yol tutuşu önden çekişli araçlara nazaran zayıflar. Özellikle karlı havalarda arttan itişli araçları çok daha dikkatli kullanmak gerekiyor.

O vakit toparlayalım. Hangisini tercih etmelisiniz? Önden mi çeksin, yoksa geriden mı itsin?

Arabanın tahrik sisteminin, olduğu pozisyona nazaran avantajları ve dezavantajlarını gördük. Öncelikle pek çok noktada arkadan itişli otomobilin daha avantajlı olduğunu görüyoruz. Şayet çok fazla yağmur ve karın olduğu bir yerde yaşamıyorsanız geriden itişli otomobil mantıklı bir tercih üzere görünüyor. Bu noktada dikkat edilmesi gereken asıl şey yaşadığınız yerin hava ve yol şartları olarak gösterilebilir.

Bugün sizlere otomobillerin önden ya da geriden itişli olduğu durumlarda ne üzere avantaj ve dezavantajları olduğundan bahsettik. Bu stil içeriklerin devamının gelmesini istiyorsanız bizlere yorumlar kısmında yazabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türk, rus, özbek Bağcılar escort bayan iletişim
-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort